Letiště Praha

Letiště Praha

Seznam se s Milošem

Na letišti pracuji už osm let. Začínal jsem tady jako inženýr leteckých systémů a po čase jsem přešel na letecké motory. Každý se tady specializuje na určité části letadla. Ať už je to drak, avionika nebo podvozek. Letadlo funguje jako celek, a to, že se soustředím na letecké motory, neznamená, že mi chybí přesah i do dalších oblastí. Díky tomu si mohu dovolit odjet klidně i na měsíc pryč a kolegové mě hravě zastoupí.

Běžný den

Většinu času v práci trávím za počítačem, kde zpracovávám servisní plány pro letecké společnosti a leteckou dokumentaci pro operátory, podle které poznají, co je potřeba na motoru opravit nebo zkontrolovat. Přímo k letadlům se dostanu hlavně v případě, kdy mechanici objeví něco nestandardního. V takových případech danou věc konzultuji i s leteckou společností nebo výrobcem. To mi pomáhá podívat se na problém z více stran a nalézt rychleji správné řešení.

Servisní prohlídka

Celý proces servisních prohlídek letadla začíná už dávno před tím, než se letadlo vůbec dostane k nám do hangáru. Letadla mají servisní plán, kde je jasně specifikováno, co a kdy se má zkontrolovat. Když k nám letecká společnost letadlo “objedná na kontrolu”, zhodnotí naši plánovači, jestli jsme na takový požadavek vybaveni a kolik času nám to zabere. Když k nám letadlo dorazí, většinou už víme, co hledat. Rozebereme ho “na rouru”, takže v něm nic není a začneme se vstupními analýzami. Potom opravíme, co je třeba, otestujeme všechny systémy a nejpozději za šest týdnů je letadlo zpátky ve vzduchu.

Hledáš job?

Právě nabíráme!

Zaujala tě naše společnost? Hledáme nové parťáky do týmu!

Kouknout na nabídky

O Milošovi

Dříve jsem lítal s větroněm, na paraglidu a do toho sjížděl divoké řeky. Všechno najednou se ale dělat nedá, a tak jsem se před časem rozhodl, že se budu naplno věnovat jenom kajaku. Díky tomu se podívám na závody po celém světě. Byl jsem už i na Kostarice a v Ugandě. Věci v práci si vždycky připravím dopředu a kolega mě zastoupí. Práce na letišti naštěstí nestojí na jednom člověku a provoz se nezastaví, když tu někdo není, a tak mohu svůj volný čas i práci relativně snadno skloubit.

Martin Kučera

Výkonný ředitel pro letecký provoz

Martin se zabývá strategickým i taktickým plánováním provozu letiště.

Seznam se s Martinem

Jana Fresserová

Specialistka letecké bezpečnosti

Jana zavádí nové bezpečnostní postupy a technologie do provozu letiště.

Seznam se s Janou

Miloš Trnka

Letecký inženýr

Miloš plánuje opravy a servisní prohlídky leteckých motorů.

Seznam se s Milošem

Výsledky pro